ISSN: 1994-6929 (print), 2409-4684 (online)

Creative Economy

Abstracted in RSCI, Ulrich's. Published since 2007 by Saint-Petersburg State University of Economics (Saint-Petersburg, Russia).

Aims & Scope

The Journal of Creative Economy is dedicated to studying the aspects of economic creativity as a source for economic growth mechanisms and innovations developing. The journal deals with institutional and macroeconomic issues such as knowledge management, development of human and intellectual capital, innovational development of the state and regions, formation of a national innovation system, and also with various practical aspects, including leadership and innovation management. Special attention is paid to the issues of creative and innovatively active professionals training at the institutions of higher and vocational education. The main content of the journal includes analytical reviews and the results of original scientific studies.

  • Issued: Monthly (12 times a year)
  • Media: Print and online
  • Published since: 2007

Indexation and abstracting: HAC, RSCI (Russian Science Citation Index), Google Scholar, CrossRef, EBSCO Discovery

Call for papers

Please, submit your paper via ce@creativeconomy.ru.
Or see author’s instructions.

All submitted Research or Review manuscripts are subject to peer-review process.

Latest issues

Volume 13, Number 12 (December 2019)

 «Зеленые» инвестиции как фактор устойчивого развития экономики стран мира

2315-2326

 Перспективы бизнес-моделей: «голубые океаны», менеджмент предпринимательской деятельности, инновации на стороне спроса и устойчивое развитие

2327-2336

 Развитие системы управления и координации государственной политики по институциональному обеспечению технологического рывка в экономике России

2337-2348

 Антикоррупционный потенциал инструментов «цифровой экономики»: политико-управленческий анализ

2349-2360

 Типы цифрового неравенства

2361-2370

 От умного города к городу справедливому: проблемы устойчивого развития в условиях цифровой экономики

2371-2386

 Подходы к оценке эффективности экономико-управленческой стратегии развития и государственной поддержки креативных индустрий

2387-2396

 Банковская деятельность: консервативные основы и вызовы креативности

2397-2410

 Модель компетенций для персонала в условиях цифровизации и Индустрии 4.0

2411-2420

 Обеспечение эффективности труда наемных рабочих в промышленном производстве в условиях развитие sharing-экономики

2421-2434

 Учебная лаборатория как современная форма организации учебной деятельности в экономическом вузе

2435-2446

 Повышение квалификации педагогов по финансовой грамотности: мониторинг результатов

2447-2464

 Smart-предпринимательство как современный этап развития предпринимательской деятельности

2465-2478

 Использование виртуального ассистента для управления сбытовой политикой на промышленном предприятии

2479-2488

 Повышение эффективности розничных торговых услуг книжных магазинов на основе результативных программ лояльности

2489-2498

 Динамика российского книжного рынка в аспекте культурного потребления

2499-2508

 Анализ феномена «покупательский опыт»

2509-2520

 Рынок услуг развлекательных центров: взгляд через призму имиджеобразующих факторов. Часть 6. Групповые особенности рациональных предпочтений

2521-2540

Volume 13, Number 11 (November 2019)

>> view earlier issues

Journal contacts

+7 495 648 62 41
ce@creativeconomy.ru
Ms. Elena Drobot
managing editor